Szuperétkek a bőrápolásban

Szuperétkek a bőrápolásban

A tested nem egy kuka, amibe mindenféle szemetet pakolsz. A bőröd is élő szövet, tetőtől talpig Téged véd.Tápláld hát rendesen!


A bőrápolás nem egyenlő a mosakodással vagy ránctalanítással. Az okos bőrápolás során azonban akár e kettőt tudod ötvözni. Kevesebb, de minőségibb alapanyaggal tudod vitaminokhoz, antioxidánsohoz, minőségi zsírokhoz és víz alapú kivonatokhoz juttatni bőröd. Olajok, zsírok, viaszok, levek-melyek hidratálnak és ápolnak kivül-belül.

Olyan alapanyagokat mutatok most Neked, melyek akár ezer éve a konyhában vannak, és mostanában fedezzük fel újra.

 

Vitaminok és nyomelemek az életteli bőrért

 

Te is tudod, hogy a vitaminok milyen fontosak szervezeted működéséért. Ahhoz, hogy bőröd a kor előrehaladtával is termelje a kollagént, vagy egészséges bőrsejteket termeljen, kellenek a vitaminok. Ma már tudjuk, hogy mennyi minden felszívódik bőrön keresztül, vagy hat biológiailag a bőrre. A teljesség igénye nélkül: Az A-vitamin prekurzora a sárgarépa olajban megtalálható. A szőlő, magas antioxidáns tartalmú, sok E-vitaminnal, a sárgabarack magolaj pedig  B-vitaminnal. A citrusfélék magolaja, illóolaja az aromaterápiában használatos, de ugyanakkor segítik a sebgyógyulást, és C-vitamin tartalmuk egységesebbé teszik a bőrt. Napra menni azonban nem szabad ilyen tartalmú szerekkel!

 

 

"Jó" zsírok a selymes tapintásért

 

Sokat hallottad, hogy az Omega zsírsavak jók a keringésnek. Ez igaz is. Ugyanezen zsírsavak, főleg az Omega-9 egyensúlyba hozza a bőr zsírosságát, emiatt például az argán olaj egyaránt akalmas pattanásos és öregedő bőr ápolására is. Omega-3 és 6 zsírsavak pedig rugalmasabbá teszik a bőrt, és védik a környezet káros hatásaival szemben. Hazánban is megterem a lenmag, dió, egzotikusabb a chia mag. A lenmag és chia mag vízben áztatva olyan zselét bocsájt ki (szaponin), amely hajformázásra, hidratálásra is kitűnő! Jóféle napraforgó olaj is szuper bőrtápláló.

A jojobaolaj pedig a bőr természetes baktérium flóráját is képes szabélyozni.

 

Zöldséglevek a hidratálásért

 

Páratlanul friss és üde érzést, remek hidratálást nyújtanak a zöldésglevek akkor is, ha külsőleg alkalmazod őket. Vigyázz, egyesek színezhetik a bőrt (sárgarépa, cékla)! Javasolt levek: uborka, aloe vera, burgonya, gyógynövények teája-pl. hársfa hidratál, kamilla nyugtat, borsmenta a zsírosságot szabályozza.

 

 

Fehérjék és kivonatok a szépségért

 

Az állati fehérjék mellett,-vagy helyett számos növényi áll rendelkezésre a tej kiváltására az étkezés során. A fehérjék a haj,-és bőrápolásban nagyon fontosak, hiszen a hajunk, körmünk,bőrünk is keratinodákból épülnek fel, a külsőleg bevitt keratin pedig védi, támogatja, szebbé teszi ezeket. Szerencsére, az állati keratin elkészülte nem fáj a birkának-hiszen csak a szőrét vágják le előállításához. Ugyanakkor a mandula, rizs, búza is rendelkezésre áll a változatos kozmetikumok hatásosságának erősítéséhez. Létezik már növényi kollagén, hialuronsav, és az algák mindenféle kivonata,mely szépségünket szolgálja.

Sokat fogunk még hallani a kzmetikumokban használatos prebiotikumokról, melyek azt a cél szolgálják, hogy bőrünk természetes savas védőköpenyét fenntartsák az ott élő mikroorganizmusoknak kedvező környezetének fenntartásával.

 

Ahogy azonban az egészséges élelmiszerektől is el lehet hízni, úgy bőrünket sem kell bombázni mindennel egyszerre.  1-2 olaj, és hatóanyag elég, hogy fiatalosan mutassunk és ragyogjunk nap,mint nap! A természet mindenre megoldást kínál.

 

Barátsággal

Radnainé Kriszti

 

 



« vissza
Blog
HAJMOSÓ TÖMB, ami nem szappan.Recepttel!
Cimkék: kiemelt,

Hol van a határ,amikor a minimalizmus, a zero waste, a csomagolásmentesség még valóban kivitelezhető és biztonságos?

Tovább
A jövő csomagolóanyagai már az ajtón kopogtatnak
Cimkék: kiemelt,

Tedd a szívedre a kezed: lehet -e még tovább fokozni a kozmetika ipar kínálatát? A csomagoláson viszont muszáj változtatni!

Tovább
Gyümölcs szezON-induljon a szépítkezés
Cimkék: kiemelt,

Már májusban elérhetőek a korai cseresznye és a mézédes eper. Mindkettő magas C-vitamin tartalmú és ásványi anyagokban, valamint vízben gazdag. Rövidesen jönnek az „új” zöldségek és ne feledkezünk meg gyógynövényeinkről sem.

Tovább